ایده بازار مادر، نوزاد و کودک

وبینار توجیهی رویداد ایده بازار مادر، نوزاد و کودک برگزار شد + فیلم وبینار

برگزار شدن وبینار توجیهی ایده بازار مادر

وبینار توجیهی رویداد ملی ایده بازار مادر، نوزاد و کودک برگزار شد. …

وبینار توجیهی رویداد ایده بازار مادر نوزاد و کودک در تاریخ 9 خرداد، ساعت 19، با حضور سرکار خانم دکتر موسوی (مدیرکل هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری)، آقای دکتر مهدی زاده (رئیس شورای نظارت بر اسباب بازی و دبیر علمی رویداد)، آقای مهندس محمد نادری (مدیرعامل ایده بازار امیرکبیر) و خانم مهندس ارمغان خاکی (دبیر اجرایی رویداد) و فناوران و کارآفرینان خوش فکر در حوزه های مرتبط با رویداد، برگزار گردید.

در ابتدای وبینار آقای مهندس نادری، حضور مجموعه ایده بازار در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک که توسط شرکت میلاد نور در اسفند ماه 1401 برگزار شد، را جرقه اولیه ارائه طرح رویداد ملی ایده بازار مادر، نوزاد و کودک دانست. ایشان در ادامه به این موضوع اشاره کردند، که با وجود اینکه نمایشگاه مادر، نوزاد و کودک بستر مناسبی برای حضور شرکت های فناور و خلاق بود، اما جای خالی محصولات فناورانه و نوآورانه در این نمایشگاه احساس می شد.

در حال حاضر کسب و کارهای فناورانه ، خلاق و استارتاپ های زیادی در کشور در حوزه های سلامت دیجیتال، درمان ناباروری، تجهیزات پزشکی، مشاوره و روانشناسی، تربیت کودک، آموزش، سرگرمی، توانبخشی و غیره در حوزه مادر و کودک فعالیت می کنند و حضور در چنین نمایشگاه هایی می‌تواند زمینه ساز توسعه بازار، افزایش فروش و سودآوری و برندینگ این مجموعه ها باشد. خوشبختانه موفق شدیم با حمایت و همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خانم دکتر خزعلی، خانم دکتر موسوی و سایر همکاران این مجموعه، فرآیند برگزاری رویداد را آغاز کنیم. در این رویداد تلاش کردیم تا از ظرفیت نهادها و مجموعه های مختلف برای اثر بخش شدن نتایج رویداد نهایت استفاده را ببریم. امیدواریم که این رویداد بتواند در حد توان خود باعث رشد و ارتقای سطح کیفی و کمی و توسعه فضای کسب و کارهای مرتبط با حوزه مادر، نوزاد و کودک شود.

در ادامه وبینار خانم دکتر موسوی نیز اذعان نمودند که حمایت از این رویداد، در راستای سند تحول مردمی و همچنین تلاش معاونت در جهت حل بخشی از دغدغه بانوان جامعه است. ایشان فرمودند که با یک پژوهش اصولی و دقیق می توان چالش ها و نیازهای مادران و فرزندان را شناسایی کرد و نتایج آن می تواند به جامعه فناور در ایجاد کسب و کارهای برمبنای نیاز جامعه کمک شایانی کند. ایشان همچنین تاکید کردند که در دنیای امروز نمی توان، تک رشته ای عمل کرد و لازم است تا ظرفیت های علمی و فناوری در حوزه های روان شناسی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم تربتی، IT و هوش مصنوعی و غیره در کنار هم برای رفع نیازها و چالش های مادر و فرزند بکوشند.

خانم دکتر موسوی به تعدادی از مسائل و چالش های بانوان در حین بارداری و پس از آن که سازگاری آن ها را با زندگی دچار خدشه می کند و در عین حال می تواند جرقه ایجاد کسب و کارهایی باشد اشاره کردند. مشکلات جسمانی و روانی در دوره بارداری، تصمیم گیری برای نحوه زایمان، انتخاب پزشک و بیمارستان، مراقبت ها و چکاب های هفتگی و ماهانه، نیاز به بانک اطلاعاتی و اشتراک گذاری تجربه موفق در مورد مراکز درمانی، دانش تغذیه ای، مهارت های کنترل استرس و هیجانات منفی، نیاز به حمایت عاطفی و اجتماعی توسط مادران با شرایط مشابه، تامین کالاهای مورد نیاز خود و فرزند با سهولت بیشتر و قیمت کمتر، نمونه ای از این چالش ها و نیازها هستند. همه این نیازها و بیشتر از آن، می‌تواند توسط افراد خوش فکر و فناور به کسب و کارهای موفقی تبدیل شوند.

آقای دکتر مهدی زاده، ضمن قدردانی از حضور و همکاری معاونت امور زنان و خانواده و سایر نهادها و مجموعه هعای حامی، از این رویداد به عنوان نقطه اتصال بخش های مختلف یک اکوسیستم یاد کرد. اکوسیستمی که شامل فناوران و کارآفرینان از یک سو و سرمایه گذاران، نهادها ومتولیان دولتی از سوی دیگر و همچنین مادران و خانواده هاست. سپس ایشان، در ادامه وبینار به طور کامل و با جزئیات، اهداف و رویکردهای رویداد، محورها، نحوه دریافت طرح ها و فرآیند رویداد را تشریح کردند و در مورد مثال هایی از کسب وکارها و همچنین کمپین های اجتماع محور موفق در حوزه مادر، نوزاد و کودک، صحبت کردند.

در پایان وبینار نیز سوالات شرکت کنندگان توسط دبیرعلمی و دبیر اجرایی رویداد پاسخ داده شد. شما می توانید با مشاهده فیلم کامل وبینار، با جزئیات و روند برگزاری رویداد و همچنین محورها آشنا شوید و پاسخ سوالات و ابهامات خود را بیابید.

گفتنی است، فناوران، نوآوران، افراد خلاق و خوش فکر، شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور می توانند با تکمیل فرم الکترونیک، طرح های خود را برای شرکت در رویداد رقابتی ثبت (لینک ارسال طرح) و همچنین می توانند برای شرکت در بخش استیج معرفی کسب و کار نیز اعلام آمادگی کنند (لینک ثبت نام استیج). مهلت ارسال طرح و ثبت نام در استیج، تا 16 خرداد ماه 1402 است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا