ایده بازار مادر، نوزاد و کودک

رویداد نهایی ایده بازار مادر، نوزاد و کودک برگزار شد

رویداد نهایی ایده بازار مادر، نوزاد و کودک در تالار ایوان شمس برگزار شد …

 

رویداد نهایی نخستین ایده بازار مادر، نوزاد و کودک، 28 تیرماه 1402 در محل تالار ایوان شمس برگزار شد. در این رویداد، 8 طرح منتخب در حوزه های سلامت، آموزش، سرگرمی و اجتماع محور مرتبط با حوزه مادر، نوزاد و کودک در حضور جمعی از مسئولین و دست اندرکاران دولتی، دانشگاهی، سرمایه گذاران، شتابدهنده‌ها، شرکت ها و علاقه مندان حوزه های مادر، نوزاد و کودک، به ارائه طرح های خود پرداختند.

خانم دکتر انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری و خانم دکتر مریم اردبیلی، مدیر کل اداره امور بانوان شهرداری تهران مهمانان ویژه رویداد نهایی ایده بازار بودند. از دیگر مهمانان و حاضران در رویداد می توان به افراد زیر اشاره کرد:

  • جناب آقای حموله ( معاون مدیر کل دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت)
  • جناب آقای دکتر وطن پور (رئیس انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت)
  • جناب آقای دکتر صائبی (مشاور و مدیر روابط عمومی استانداری تهران)
  • جناب آقای دکتر فصیحی (رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر)
  • جناب آقای دکتر مهدی زاده (رئیس شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)
  • سرکار خانم دکتر مستعانی (رئیس هیئت مدیره شرکت میلاد نور)
  • جناب آقای سادات ( موسس و مدیر عامل “موسسه نبات”)
  • سرکار خانم دیداری ( موسس و مدیرعامل “داستان من” )
  • جناب آقای حجت خالقی ( شتابدهنده تریگ آپ)
  • سرکار خانم شیوا الله دادی ( شتابدهنده لیداکس)
  • جناب آقای محسن فتحی پور ( سلامت الکترونیک برکت)
  • جناب آقای نیارکی فر ( شرکت تاد آپ)
  • جناب آقای سید محمود میر طاهری ( معاون قرارگاه بازار پردازی فرهنگی)
  • سرکار خانم اعظم جوشانی ( دفتر امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
  • سرکار خانم اسماعیل پور ( سازمان اداره استخدام کشور)
  • جناب آقای اسفندیار غفوری ( شتابدهنده کارایا)

از میان 90 طرح ارسال شده، از 18 استان کشور، به دبیرخانه رویداد، در رویداد نهایی، 8 تیم فناور منتخب، با هدف جذب سرمایه گذار، تجاری سازی، توسعه بازار و معرفی دستاوردها، طرح های خود را در مدت 6 دقیقه ارائه کردند. اسامی طرح های برتر و ارائه دهندگان به شرح جدول زیر است.

ردیف کد طرح عنوان طرح ارائه دهنده
۱ mbc1402-15 مادر سبز خانم لاله عظیم شقاقی
۲ mbc1402-74 مدبی، پلتفرم خودمراقبتی باروری زنان خانم فائزه سادات حسینی
۳ mbc1402-89 ماساژور کمربندی کاهنده درد زایمان خانم مانا پراز
۴ mbc1402-01 مجموعه بارداری قدم قدم با فرشته خانم محدثه معصومی
۵ mbc1402-84 نینوپیا/ninopia خانم فائزه آقائی
۶ mbc1402-50 چسبونک خانم فاطمه سادات حسینی
۷ mbc1402-02 شادینک (شادی دینی کودکان) دردانه (سبک زندگی کودک) خانم عطیه دلیری
۸ mbc1402-34 شبکه جامع مادلیران (مادران همدل ایران) خانم مینا یادگاری

خانم دکتر انسیه خزعلی، معاون زنان و خانواداه ریاست جمهوری، ضمن تسلیت ایام شهادت مولای شهیدان، و تشکر از حضور فعالین حوزه مادر، نوزاد و کودک؛ بر ضرورت توسعه کسب و کارهای دانش بنیان اشاره نمودند. همچنین ضرورت برگزاری چنین برنامه هایی را از اولویتهای معاونت خود برای توسعه و گسترش ارائه خدمات به مادران، نوزادان و کودکان، برشمردند. ایشان همچنین ایده پردازی در زمینه‌های خانواده و تربیت، خانواده و مهارت های زندگی، خانواده و اوقات فراغت، خانواده و محیط زیست را امری مهم دانستند که هم فناوران و هم دولت باید در این مسیر قدم بردارند. خانم دکتر اردبیلی نیز در سخنان خود از اهمیت توجه به نیازهای مادران و فرزندان در سطح جامعه گفتند و ظهور کسب و کارهایی برای رفع این چالش ها را نشانه بیداری و آگاهی جامعه علمی و فناور دانستند.

آقای دکتر وطن پور، رئیس انجمن شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت، نیز در سخنان خود از حمایت انجمن در راستای تجاری سازی طرح های سلامت محور شناسایی شده گفت و ابراز داشت که کارآفرینی مسیری پر چالش است و فناورانی که در شروع راه هستند باید صبور باشند و با کمک مجموعه هایی مانند ایده بازار بر ناملایمات و چالش های مسیر فائق آیند.

نکته جالب و منحصر بفردی که در طرح های منتخب رویداد به چشم می خورد، این است که بنیان‌گذاران همه طرح‌های برگزیده، خانم هستند و این نشان دهنده دغدغه‌مند بودن جامعه بانوان در برابر نیازها و چالش های مادران، نوزادان و کودکان است. اغلب فناوران جرقه ایده کسب و کارهای خود را از دل چالش‌های مادرانه خود بیرون کشیدند، از همین رو با اشتیاق دو چندان در راه تجاری سازی محصولات و خدمات خود تا به امروز گام برداشتند.

از جمله اتفاقات مثبت این رویداد، ابراز تمایل و علاقه مندی مسئولین، دست اندرکاران و سرمایه گذاران برای حمایت، بهره برداری و تزریق سرمایه و همچنین توسعه بازار تیم های منتخب در رویداد بود.

در پایان رویداد، مراسم تقدیر و اهدای جوایز از 8 طرح برتر، با حضور سرکار خانم دکتر خزعلی، سرکار خانم دکتر اردبیلی، جناب آقای دکتر فصیحی و جناب آقای دکتر صائبی برگزار شد. همچنین در پایان، ایده بازار امیرکبیر به رسم یادبود و تشکر از حامیان ارزشمند رویداد، هدایایی تقدیم حضور خانم دکتر خزعلی، خانم دکتر اردبیلی، آقای دکتر فصیحی و آقای دکتر مهدی زاده نمودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا